Friday, December 27, 2013

Tagasivaade

Aeg sellel kursusel on läbi saanud ning ka mina tõmban otsad kokku.
Ma lugesin nüüd tagantjärgi oma vanu postitusi ning konspekti nurka kritseldatud mõtteid ja nägin kõike seda, mis mind siia hetke on juhatanud.
Kuigi alguses tundus kursus olevat üpris lihtne ning iseenesest mõistetav, siis pean tunnistama, et see oli keerulisem kui oleksin arvanud. Loengud andsid päris palju erinevat mõtteainet, mida ma kahjuks alati oma blogisse ei kirjutanud, kuid oleks võinud. Ma arvan, et tänu sellele loengule on valdavalt arenenud minu kriitiline mõtlemine. Samas tundub ka, et ma mingil määral märkan kogu kommunikatsiooni enda ümber rohkem. Siiski minu suurim lootus on, et nüüd ma suudaksin end kasvõi natukene paremini mõtestada ja väljendad, kuid seda näitab ainult aeg.

Mulle meeldis, kuidas kogu see kursus oli teistmoodi ülejäänud loengutest, kus ma käinud olen. Selles oli rohkem aktiivsust ning nö enda avamuse kujundamist kui muidu. Suuremalt jaolt tundus mulle selles loengus, et õppejõud ise tundus ka mõnu sellest, mis ta teeb ning mida meie arvame. Seeläbi olid loengud pidevalt interaktiivsed, mis omakorda andis äärmiselt produktiivselt edasi erinevate loengute mõtteid.

Keeruline oli blogimine. Täpsemalt mõttega blogimine. Kuigi ma olen enne blogi pidanud, siis see oli lühiajaline ning ma ei proovinud ühte sihipärast mõtet lisada. Selline tähtajaline mõttega blogimine osutus märgatavalt keerulisemaks nii minu ning ma arvan, et ka paljude teiste jaoks. Samas ka osad "abimaterjalid" ning teooriad osutusid parajateks pähkliteks, mida ma küll proovisin lahendada, kuid alati see ei õnnestunud. Ma saan aru, et ülikoolis ongi teaduslikud tekstid täiesti tavaline asi, kuid mingil määral on see veel hajumatu minu kui esmakursuslase jaoks. Samas oli mugav see, et kui kohe teooriast ei pruukinud aru saada, siis oli ka nö "down to earth" versioon olemas, mis lihtsalt andis mõtte edasi.

Ma arvan, et teisiti oleks korraldanud blogimise ja vähendanud ainult ühele postitusele nädalas. Loomulikult võib see olla ka inimliku laiskuse tagajärg. Pigem mulle oleks meeldinud rohkem erinevaid ülesandeid nagu kommunikatsiooni pildistamine või vaatluspäevik. Arusaadavalt oli loenguid niigi vähe ja nende jaoks pole lihtsalt aega, kuid need olid äärmiselt huvitavad. Tavaliselt oma vabast ajast mul poleks mõttesse tulnud kommunikatsiooni linnast otsida, kuid see loeng andis meile palju võimalusi enese täiendamiseks, mitte lihtsalt erinevate teooriata õppimiseks.


Proovisin olla võimalikult taibukas ning tubli sellel kursusel, kuid oleks võinud teha veel paremini. Tagant järgi kahetsemine ei aita ning olen kindel, et mõnel järgmisel kursusel või üldiselt elus tuleb sellest kasu, mis ma sain kaasa nendest loengutest.




Tänan ning ilusat uut aastat,
Agni

1 comment:

  1. Tahaksin ka mainida, et viimasel paaril postitusel on olnud minu font vigane ja ma ei osa seda õigeks sättida. Vabandused ebameeldivuste pärast.

    ReplyDelete